Coaching van docenten/leerkrachten.
Reflecteren op eigen handelen brengt je verder. Wat doe ik goed? Waar kan/moet het beter? Power of Reflection ondersteunt dit proces. Zo wordt o.a. Video Interactie Begeleiding ingezet. Er worden opnamen gemaakt van een (deel van een) les. Deze worden d.m.v. micro-analyse besproken.
Er zijn drie mogelijkheden:
een smal arrangement
Dit arrangement is heel geschikt voor docenten/leerkrachten die behoefte hebben om onder begeleiding even gestructureerd te reflecteren.
Dit arrangement is als volgt opgebouwd:
lesbezoek met video-opname, ½ uur
voorbereiden gesprek, 1 uur
gesprek, 1 uur
een breed arrangement
Dit is een traject van drie bijeenkomsten. Vooral geschikt voor docenten/leerkrachten die nog niet zo lang voor de klas staan of die een extra steuntje in de rug behoeven.
Dit arrangement is volgt opgebouwd:
lesbezoek met video-opname, ½ uur (3x)voorbereiden gesprek, 1 uur (3x)
gesprek, 1 uur (3x)
een arrangement op maat.
Er wordt per persoon bekeken wat bij hem/haar past.
Uitgangspunten van alle arrangementen:
- er wordt vooral een beroep gedaan op het zelf leren reflecteren
- uitkomsten en andere gegevens blijven eigendom van de coachee.